Narrow your search

Library

Royal Belgian Institute for Natural Sciences (10)

KBR (8)

UAntwerpen (8)

KU Leuven (7)

AP (6)

UCLL (6)

VUB (6)

Arteveldehogeschool (5)

DB (4)

UGent (4)

More...

Resource type

book (10)


Language

Dutch (9)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2004 (2)

2003 (5)

2001 (1)

2000 (1)

Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Hooggeleerd publiek : succesvolle projecten in de wetenschapscommunicatie
Author:
ISBN: 905352682X 9789053526828 Year: 2001 Publisher: Amsterdam : Boom,


Book
Communiceren via website en e-mail
Author:
ISBN: 9080912034 Year: 2004 Volume: 5 Publisher: Brussel CultuurNet Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe realiseer ik een succesvol webproject? Mijn site kost en levert op Usability Iedereen 'content' ? Schrijven voor internet Communities en interactiviteit Permissie e-mail: interactieve marketing met respect CRM & databasemarketing


Book
Een doeltreffend radio- of televisie-interview
Author:
ISBN: 9044114794 9789044114799 Year: 2003 Volume: 4 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een radio- of televisie-interview is geen eenvoudige gespreksvorm.. Een interviewer praat met u om een afwezige derde - de luisteraar of de kijker - iets duidelijk te maken. Terwijl die derde misschien niet eens met volle aandacht aan zijn radio of televisie gekluisterd zit.Toch moet dat interview de aandacht trekken en houden. En een duidelijke boodschap overbrengen. Daarvoor bestaan er goede tactieken en hulpmiddelen. Die vergemakkelijken niet alleen het gesprek. Maar ze zorgen er ook voor dat het interview zijn doel bereikt. Is een media-interview geschikt om er een ingewikkeld probleem mee te verduidelijken? Hoe kunt u zich het best op een interview voorbereiden? Bestaat luistertaal? En hoe gaat u vlot mee in het spel van vraag en antwoord? Allemaal vragen. Het lijkt wel of het interview al begonnen is.


Book
Wetenschap communiceren met medialand.
Author:
ISBN: 9044114719 9789044114713 Year: 2003 Volume: 5 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. 
Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen buiten de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek.



Book
Het Strategisch Communicatie Frame : methode voor agile strategie-ontwikkeling
Authors: ---
ISBN: 9789491560637 9491560638 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Adfo Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een op handen zijnde fusie of overname, of een communicatiestrategie waarmee je programmadoelen wilt realiseren. Het Frame blijkt een universeel model voor strategieontwikkeling.Het doel van het Strategisch Communicatie Frame is professionals te helpen scherpe keuzes te maken. Dat is wat het Strategisch Communicatie Frame is, een hulpmiddel. Het Frame schrijft niet voor wat je moet doen of welke strategie de beste is. Dat hangt namelijk af van de situatie. Wel helpt het Frame om de juiste vragen te stellen, om uit te zoeken wat in jouw organisatie, bij jouw klant of in jouw project echt nodig is, en het dwingt je na te denken hoe communicatie daaraan kan bijdragen. Het helpt je keuzes te maken in wie en wat je nodig hebt om je ambities te realiseren. Het Strategisch Communicatie Frame is een planningsmethode die echt anders is dan het klassieke stappenplan. Deze methode is een agile methode waarmee je sneller kunt inspelen op de actualiteit en toch de regie kunt proberen te houden. Bron : http://www.bol.com


Book
Spreken voor een volle zaal
Author:
ISBN: 9044114786 Year: 2003 Volume: 3 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sprekers moeten vaak een ruim publiek iets vertellen over een ingewikkeld onderwerp. Dat vergt een goede communicatietechniek. Luisteraars haken immers snel af wanneer een spreker ze geen luistergemak biedt Deze katern heeft speciale aandacht voor struikelstenen die een vlotte, toegankelijke communicatie in de weg staan. 
U leert onder meer hoe u een uiteenzetting een heldere structuur kunt geven. Hoe u doeltreffend hulpmiddelen kunt inzetten. En hoe een goede lichaamstaal de impact van een spreker kan verhogen.Waar het in deze katern om gaat is dit: of u nu staat te praten voor een publiek mét of zonder voorkennis, uw uiteenzetting moet doel treffen en het grootst mogelijke luistercomfort bieden.



Book
Media & communicatie
Authors: --- ---
ISBN: 9002209541 Year: 2000 Volume: *98 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een verrassende en boeiende nieuwe Ooggetuige over de geheimen van de media. 
Schitterende kleurenfoto's en spannende teksten vertellen hoe mensen in de loop van de tijd met elkaar hebben gecommuniceerd en hoe ze dat nu doen. 
Een fascinerend verhaal over revolutionaire uitvingen en ontwikkelingen.



Book
Het (on)begrijpbare publiek : een communicatiewetenschappelijke verkenning van het publiek
Authors: --- ---
ISBN: 9789054873648 9054873647 Year: 2004 Volume: 4 Publisher: Brussel VUBPRESS

Listing 1 - 10 of 10
Sort by